I +D+ i NO MUNDO DO MAR

Esta páxina quere ser un punto de encontro entre os Centros de Investigación e Sector do Mar e as Zonas Costeiras. Enlazaremos conestes centros para coñecer a súas de investigacións. Tamén enlazaremos con empresas punteiras na aplicación de investigación e desenvolvemento de novos produtos do mar innovadores.

O Centro de Investigacións Mariñas - CIMA.

O Centro de Investigacións Mariñas (CIMA) realiza unha investigación orientada e aplicada, cal finalidade é lograr a xestión racional e eficaz dos recursos mariños renovables, no ámbito xeográfico de competencias da Comunidade Autónoma de Galicia.








Campus do Mar

Campus do mar
El Campus do Mar es un proyecto liderado por la Universidade de Vigo y promovido por las tres universidades gallegas, el Consejo Superior de Investigaciones Científicas- CSIC y el Instituto Español de Oceanografía– IEO que aglutina a los agentes socioeconómicos e investigadores de la Eurorregión Galicia- Norte de Portugal relacionados con el ámbito marino, buscando así reunir el mayor potencial posible y optimizar los recursos disponibles.
Campus do Mar pretende ser el dinamizador de una red transfronteriza e integrada de unidades de investigación, docencia y transferencia de tecnología, que forme a los mejores profesionales e investigadores en el ámbito de las Ciencias del Mar en sus diferentes aplicaciones económicas y sociales, que genere investigación de calidad e impacto internacional y que proporcione a la industria las mejores herramientas para mejorar su competitividad a escala global.




Página de inicio del Ministerio de Economía y Competitividad Instituto Español de Oceanografía

 El Instituto Español de Oceanografía (IEO) es un organismo público de investigación (OPI), dependiente del Ministerio de Economía y Competitividad, dedicado a la investigación en ciencias del mar, especialmente en lo relacionado con el conocimiento científico de los océanos, la sostenibilidad de los recursos pesqueros y el medio ambiente marino. El IEO representa a España en la mayoría de los foros científicos y tecnológicos internacionales relacionados con el mar y sus recursos.


  Centro Tecnolóxico do Mar
O Centro Tecnológico del Mar é unha fundación de interese galego que nace no ano 2001 por iniciativa da Consellería de Pesca e Asuntos Marítimos e da Dirección Xeral de I+D+I da Xunta de Galicia e do Ministerio de Ciencia e Innovación.
O obxectivo fundamental do Centro é impulsar a cooperación entre institucións, centros de investigación e sector marítimo-pesqueiro, así como fomentar a implicación dos sectores dependentes do mar en actividades de I+D+I e favorecer a eficiencia de tódalas actividades relacionadas co uso e explotación do medio mariño.
As accións do CETMAR esténdense ao ámbito nacional, europeo e internacional, sendo beneficiarios da súa actividade todos os sectores públicos e privados relacionados co mar e os seus recursos, e o medio mariño en xeral.

Instituro Técnolóxico para o control do medio mariño de Galicia
     Creado por Lei no ano 2004 como Ente Público, o INTECMAR constitúe o instrumento oficial da comunidade autónoma de Galicia, para o control da calidade do medio mariño e a aplicación das disposicións legais en materia de control técnico-sanitario dos produtos do mar, asumindo entre outras, as competencias e funcións do antigo Centro de Control do Medio Mariño (CCMM), do que tamén herdou as instalacións, inauguradas en 1992, e que foron complementadas cun novo edifico anexo, entregado polo constructor en agosto de 2009.


O Instituto conta coas dependencias, coas infraestructuras e cos equipamentos necesarios desuficientes para desenvolver con total garantía as súas funcións e está acreditado segundo a norma UNE-EN-ISO/IEC 17025, "Requisitos xerais para a competencia dos laboratorios de ensaio e calibración", na que se recollen tódalas condicións que debe cumprir un laboratorio de ensaio para demostrar que posúe un sistema de xestión e que é técnicamente competente e capaz de xerar resultados técnicamente válidos.

Instituto de Investigaciones Marinas de Vigo Instituto de investigaciones Marinas de Vigo

El Instituto de Investigaciones Marinas (IIM), perteneciente al Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), se creó en 1951 como laboratorio costero dependiente del Instituto de Investigaciones Pesqueras de Barcelona, del que no se desvincularía hasta 1978. En ese momento, ya como centro independiente, toma el nombre de Instituto de Investigaciones Pesqueras, adoptando su nombre actual en 1986.
Antes de inaugurarse el edificio actual en Bouzas (1973) se ocupó parte del Instituto Alemán de Vigo (1951-1960) y una sede propia en la Avenida de Orillamar (1961-1973). En su historia más reciente destaca la inauguración de un edificio, anexo al actual, equipado con instalaciones para experimentación en cultivos marinos.
La ubicación del IIM en Galicia fue una decisión tomada en base a la importacia del mar en la economía de esta zona. Actualmente la demanda potencial de los distintos sectores socio-económicos relacionados con el ámbito marino (Oceanología, pesquerías, cultivos marinos, transformación y conservación de productos marinos, impacto medio ambiental,...) es tremendamente importante y requiere una respuesta de investigación adecuada. Desde la precaria situación inicial de medios y de personal, el Instituto ha evolucionado considerablemente, desarrollando hoy en día una labor investigadora encaminada a cubrir, en gran medida, la demanda existente dado que dispone de las herramientas adecuadas para ello.